Rötar Yapan Havayolu Şirketleri Yolcuya Tazminat Ödeyecek
VAN- Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarını korumak amacıyla önemli bir düzenlemeye imza attı. Resmi Gazete’de yayımlanan değişikliğe göre, rötar yapan havayolu şirketleri, belirli süreyi aşan gecikmelerde yolcularına tazminat ödeyecek.
Yeni düzenlemeye göre, uçuşlar teknik veya operasyonel nedenlerle 3 saat ve daha fazla gecikirse, havayolu şirketi tazminat ödemek zorunda olacak. İç hat uçuşları için tazminat tutarı 100 Avro olarak belirlenirken, dış hat uçuşlarında mesafeye göre değişen tazminatlar uygulanacak. Bin 500 kilometreye kadar olan uçuşlarda 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arasındaki uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden uzun uçuşlar için ise 600 Avro tazminat ödenecek.
Tazminat, Türk Lirası cinsinden hesaplanacak ve ödeme günündeki Merkez Bankası döviz kuru esas alınacak.
Yorumlar
Yorum Gönder