Bayram alışverişi yapabilenlerin oranı yüzde 37’ye geriledi
Ekonomik kriz bayram sevincini unutturdu. Her 100 kişiden sadece 37’si bayram için alışveriş yapabildi. Çarşı pazar boş kaldı. Fiyatların geçen yıla göre yüzde 200 arttığını söyleyen esnaf, “Vatandaş çikolata, şeker yerine leblebi alıyor” dedi. Türkiye büyük bir ekonomik krizin içinde yeni bir bayrama giriyor. Artan gıda enflasyonu ile sebzeden bayramlık şekere kadar her alandaki hızlı fiyat artışları, yurttaşın bayramı buruk karşılamasına sebep oldu. IPSOS’un dün yayımladığı anket de bunu teyit ediyor. Ankete göre ramazan ayına özel alışveriş yapmayı planlayan yurttaşların oranı geçen yılki yüzde 41 seviyesinden yüzde 37’ye geriledi. Her 10 kişiden 1’i ramazana özel alışveriş yapmayacağını belirtirken bunun sebebinin ise alım gücü düşüklüğü ve ekonomi olduğunu söylüyor. Yurttaşların yüzde 52’si bayramlık giysi alışverişi yapmadığını belirtiyor. IPSOS Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Sidar Gedik, “Ekonomik zorluklar, geçtiğimiz sene olduğu gibi bu sene de Ramazan alışverişlerine yansımış